Waarom digital signage in de horeca waardevol is

Waarom digital signage in de horeca waardevol is

Weet jij al waarom jij digital signage zou moeten inzetten in de sector waarin jij werkzaam bent? Digital signage is het gebruik van schermen om informatie over te brengen naar de klant. Het overbrengen van informatie kan verschillende doelen hebben. Je kan de klant bijvoorbeeld informeren, maar er is nog veel meer mogelijk. Zo kan je de klant ook inspireren door middel van digital signage en je kan zelfs de keuze/aankoop van de klant beïnvloeden. Digital signage kan als het goed gebruikt wordt dus erg belangrijk zijn voor een bedrijf. Ook horeca is zo’n branche waar digital signage goed ingezet kan worden. Dit is misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar het kan daadwerkelijk heel waardevol zijn voor restaurants en hotels om digital signage in te zetten.

 

Het doel van digital signage in de horeca

Het doel van de horeca is om de klant juist bij hen te laten eten/slapen. Maar waarom moet de klant bij jou komen? Voor een willekeurige voorbijganger die op zoek is naar eten, is het vaak lastig te bepalen bij welk restaurant ze nou willen lunchen of dineren. De potentiële klant wil zeker weten dat het restaurant goed is, dat de sfeer leuk is en dat het eten heerlijk is. Maar hoe weten ze dat? Waarom maken klanten eigenlijk hun keuze? En is deze keuze te beïnvloeden? Digital signage kan ervoor zorgen dat de klant beïnvloed wordt om naar een bepaald restaurant te gaan. De klant wil een snelle en weloverwogen keuze maken. Vaak weet een klant dus ook binnen een paar seconden of hij wel of niet ergens wil gaan eten. Door digital signage kan het balletje dus net de andere kant op rollen. En dat is waar restaurants digital signage goed voor kunnen gebruiken.

 

Wat levert digital signage op?

Digital signage kan veel klanten opleveren. Door een scherm op te hangen kan bijvoorbeeld door middel van een videowall de aandacht van de klant getrokken worden. Als je een videowall hebt, kan de klant de sfeer van het restaurant al via het scherm meemaken. Dit kan klanten helpen een beslissing te maken om wel of niet bij jouw restaurant te gaan eten. Daarnaast kan ook een videowall binnen in een restaurant je keuzes beïnvloeden. In de McDonalds zie je bijvoorbeeld altijd de schermen boven de kassa hangen. Hier worden bijvoorbeeld aanbiedingen op getoond, of andere voordelige acties. Hierdoor wordt de klant beïnvloed om deze impulsaankopen te doen. Verder kan het ook zo zijn dat hiermee de derving van producten voorkomen wordt. Als een bepaald product alleen vandaag nog mee kan, kan dit op het scherm weergegeven worden, zodat mensen eerder geneigd zijn dit gerecht aan te schaffen. Heel handig dus als je weinig voedsel wil weggooien. Verder kunnen digital signage software er ook nog voor zorgen dat de up- en cross-selling verhoogd worden. Digital signage is dus zeker een goed idee om toe te passen als horeca gelegenheid, omdat er veel voordelen aan verbonden zitten.

social position

Share this post

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.