Hoe kun je Augmented Reality inzetten voor jouw bedrijf?
Augmented Reality, ook bekend onder de afkorting AR, wordt steeds vaker gebruikt voor bedrijfsmatige toepassingen. Wat wordt er precies verstaan onder Augmented Reality? Welke voordelen heeft deze techniek hedendaagse bedrijven te bieden? En op welke manier kun je AR, met behulp van Augmented Reality specialist StickyLock, inzetten binnen jouw onderneming?
Augmented Reality: wat is het?
Je hoort er collega-ondernemers of stoere leeftijdsgenoten misschien wel eens over praten: Augmented Reality is het helemaal! En je hebt dan geen idee waar ze het eigenlijk over hebben. Dus: wat is AR precies voor techniek? Het antwoord is simpel: Augmented Reality, dat je kunt laten implementeren door de Augmented Reality specialist StickyLock, is als het ware een extra digitaal visuele-laag die over de werkelijkheid gelegd wordt. Dit kan gaan om een kleurlaag op je tablet, laptopscherm of smartphone, een afbeelding die over een video verschijnt of een toevoeging die zorgt extra diepte in het 2D- of 3D-beeld. Deze extra toevoeging aan bestaande schermen voor devices heeft enkele interessante voordelen te bieden, zeker ook voor bedrijven!
De voordelen & meerwaarde van Augmented Reality
Augmented Reality toevoegen aan jouw website, apps of aan bepaalde documenten kun je het beste doen via een echte expert, zoals de Augmented Reality specialist StickyLock. Doe je dit, dan profiteer je van enkele voordelen. In de eerste plaats kun je met behulp van een zogenoemde AR-bril, die je bijvoorbeeld klanten kunt laten opzetten, bepaalde voorwerpen door het beeld laten vliegen. Het effect hiervan is levensecht. Dit is natuurlijk een perfecte manier om op een originele wijze met jouw producten en/of diensten impact te maken op je (potentiële) klanten. Onderzoeken hebben namelijk aangetoond dat Augmented Reality-beelden als unieke ervaring lang in het geheugen blijven hangen. Dat is direct het tweede voordeel van deze techniek: wie eenmaal met AR kennis heeft gemaakt, vergeet dat niet snel weer en is echt onder de indruk van de fraaie visuele effecten van deze technologie.
Hoe je deze techniek slim bedrijfsmatig kunt gebruiken
Fijn aan Augmented Reality is de mogelijkheid om als bedrijf extra informatie te geven bij videobeelden of op digitale schermen. Niet alleen kun je als ondernemer via AR je producten en diensten promoten, maar ook kun je teksten en cijfers toevoegen over bijvoorbeeld actuele beurskoersen, het actuele weer en soortgelijke zaken. Ideaal is ook, voor jou als ondernemer, dat je in een AR-bril speciale software kunt laten inbouwen. Zo zien dragers van de bril actuele informatie, bijvoorbeeld werkinstructies (voor je personeel) of actuele advertenties (voor klanten in je zaak). De brildrager houdt tegelijk beide handen vrij om iets anders te doen. Superhandig toch?
Geef een reactie